PRESSEMEDDELELSE

November 2002

Tre ud af fem kvinder går med den forkerte BH-størrelse …
problemet er ikke mindst slanke kvinder med stor barm

LACE Lingeri har via tre butikker i Århus længe kunnet fornemme en stadig stigende efterspørgsel efter smart lingeri til store barme. Det har resulteret i Danmarks eneste specialkatalog inden for dette tema. Dette års udgave er den tredje i rækken og responsen har været overvældende, idet denne målgruppe sjældent kan finde tilstrækkeligt udvalg i de fysiske butikker. Især kniber det med at få de store skålstørrelser i smart design, trendy stofmaterialer og moderigtige farver.

Vedlagte 24-siders postordrekatalog indeholder 22 BH-sæt fra D- til H-skål fra de kendteste mærkevarer: Marie Jo, Prima Donna, Fantasie/Freya, Chantelle, Aubade og Triumph. Fokus er på BH-sæt til kvinder i de mest gængse størrelser, dvs. med omkreds under barmen på 65-95 cm og trusser i str. 36-46.

Udover papirkataloget findes et endnu større udvalg i LACE Lingeri’s netbutik – www.lacelingeri.dk -, hvor bl.a. sports-bh’er og amme-bh’er er udbudt i de store skåle. Via hjemmesiden kan interesserede bestille det gratis papirkatalog og få råd om valg af rette BH-størrelse (inkl. Video-klip fra DR1 med størrelsesguide).

De fleste postordrekunder vælger i øvrigt at handle via netbutikken, hvor man kan betale med Dankort. Og der er naturligvis 14 dages fortrydelsesret.

Yderligere oplysninger:

LACE Lingeri
Indehaver Charlotte Maj Leerskov
Tlf.: 7021-1084
Mobil: 2049-9003
E-mail: lace@lacelingeri.dk

STØRRELSESGUIDE

Tre ud af fem kvinder går med den forkerte BH-størrelse... Er du en af dem?

Sådan finder du din rigtige størrelse:

Step 1: Omkreds under barm

Mål din omkreds vandret rundt om ryggen lige under barmen. Og det er vigtigt, at det er et fast mål. Med udgangspunkt i dit faste mål i cm. under barmen, kan du i skemaet finde din rigtige BH-omkreds. Herefter skal du kun variere skålstørrelsen, når du prøver BH'er.

Step 2: Skålstørrelse

Når du skal finde din skålstørrelse er det nemmest at gå ud fra den skålstørrelse du bruger nu. Er du gået ned i omkredsen - efter at du har målt dig -, skal du gå op i skålstørrelse.  Skålstørrelsen er rigtig, når bøjlen ligger helt ind til kroppen og indkapsler hele brystet.

Tip til valg af BH type

Det er en god ide at vælge en BH, som er fast i omkredsen for at få så meget støtte fra ryggen som muligt. Bøjler og faste - lidt brede - stropper er at foretrække.  Selv om barmen er stor, kan man sagtens bruge en 3/4 skåls BH, når bare omkredsen og skålen passer.

Rygmål i cm.

OBS: Husk på, at de fleste kvinder går med en BH-omkreds, der er for stor!

Gå til forside        e-mail: lace@lacelingeri.dk