November 2003

E-HANDELSPRISEN 2003 - SPØRGESKEMA

Spørgsmål Svar
Hvilke produkter eller services sælger din virksomhed via Internet? LACE Lingeri sælger ”smart lingeri til store barme”, dvs. BH-sæt i D-H skål fra mærkevareudbydere, såsom Marie Jo, Aubade, Chantelle, Fantasie og Triumph.
Hvor længe har virksomheden haft e-handel el. e-services? Siden november 2000
Målgruppe(r) for virksomhedens e-handel el. e-service Kvinder med store barme (D-H skål, omkreds 65-95 cm.)
Beskriv kort den tekniske løsning din virksomhed anvender

Hjemmesiden er lavet i Frontpage 2000 og hosted hos Tiscali. Butikken er hosted hos TDC Zillion (Shopbasic) med Dankortmulighed.

Beskriv kort den logistik, der ligger bag din e-handelsvirksomhed el. din e-servicefacilitet.
Fx. leveringsprocedure
LACE Lingeri er en lille kæde med tre specialbutikker for damelingeri - to butikker i Århus City og én i Risskov. Butikken i Risskov er ansvarlig for kontakten til fjernkunderne, men henter mange af varerne i City-butikkerne. De fysiske butikker har et Internetbaseret salgs- og varestyringssystem (ASP), der sikrer gennemsigtighed i varelageret på tværs af butikker og hovedkontor.

Logistikken styres således fra Risskov (pick, pack & ship). Den fysiske levering sker via postvæsenet.
Retur- og byttevarer bliver ligeledes håndteret i de fysiske butikker.

Hvilke fordele giver du kunden?

Vi giver målgruppen - kvinder med en stor barm - en unik fjernkøbsmulighed for BH-sæt med (1) langt større udvalg, (2) trendy stofmaterialer, (3) smarte designs og (4) moderigtige farver.

Målgruppens problem er, at normale damelingeributikker har for lille et salg i disse størrelser og derfor ikke har noget udvalg. LACE's fysiske butikker har længe haft store skåle som fokusområde. Derfor har vi udvalget i butikkerne alligevel og kan derfor udbyde dem på Internettet - som en ekstra kundeservice.

Hvorfor bør netop din virksomhed vinde prisen?

LACE Lingeri's webkoncept er et fint eksempel på en lille detailhandlers mulighed for at udnytte Internettets fordele. Løsningen er enkel og hjemmelavet - såvel hjemmeside som shopløsning -, så omkostningen har været beskeden.

Samtidig er konceptet med "smart lingeri til store barme" unikt i Danmark. Og det er fra starten tænkt som "multi-channel retailing" med fysiske butikker, webshop og et flot 24-siders eget-produceret postordrekatalog, der støttes af de store mærkevarer.

LACE har udover transaktionsdelen (butikken) arbejdet mere ihærdigt end de fleste med informationsdelen. Ikke mindst pressearbejdet, som kan ses via links til artikler og TV-klip. Samtidigt er mærkevarekataloger lagt på nettet til hurtig inspiration før købsbeslutning før besøg i shoppen. Vi præsenterer tillige kundekommentarer, butikkerne og de ansatte, fordi det styrker vores troværdighed på Internettet (ligesom pressearbejdet).

Andre kommentarer

LACE har stadig kun 1-2% af sit totalsalg via Internettet, men ser også Internettet (endnu) mere som en markedsføringskanal end salgskanal.

Vi har 30.000 unikke besøgende årligt på hjemmesiden og 18.000 unikke besøgende i webshoppen - og et tilfredsstillende antal heraf finder vej til vores fysiske butikker. Det pæne antal besøgende skal ses i lyset af en bevidst politik om tidligt at få tilmeldt hjemmesiden på de relevante søgemaskiner.

Over halvdelen af katalogbestillingerne og ordrerne kommer i øvrigt fra kvinder, der bor Øst for Storebælt.

Gå til forside        e-mail: lace@lacelingeri.dk